Startskottet har gått för mitt nya liv...

Nu är det dags att börja tänka på mig själv. Bryta från det som har varit och ta nya tag. Vår vardag har kantats med sjukdomar och elände de senaste tre åren, och det mår man inte särskilt bra av. Men nu när allt börjar att vända sakta men säkert har jag bestämt mig för att börja leva igen. Börja ta hand om mig själv och andra runt omkring mig. Nu kan man inte fly längre utan nu är det hårt slit som gäller. Det som blir prio nummer ett är hälsa och motion. Jag ska gå en runda på 6 km upp till en mil varje dag Nelly är 9-12 på dagis. Kommer att få mig att må så mycket bättre. Sedan ska jag försöka ta hand om mig själv och andra på ett bättre sätt. Har inte orkat med det riktigt ordentligt på senaste tiden. För det är mycket som jag tänkt mig här i livet som man måste kämpa för att ta sig till och då måste man faktiskst må bra.

Tyvärr resulterade den första promenaden i mitt nya liv till två rejäla skoskav på vardera fot, men det är bara att köpa skoskavsplåster för imorgon är det dags igen. I med Ipoden och gå, gå och gå. Det är ju så skönt!


Kommentarer
Postat av: Sara - Mamma till Nova

guud vilken prinsessa! :)

Hoppas du får en bra dag!

2010-09-13 @ 11:35:56
URL: http://frokenkalmar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0