Mitt lilla charmtroll och jag...

Nelly har varit helt fantastisk idag. Jag hämtade henne tidigt på dagis och vi tog sedan en tur till Karlskoga för att köpa mera färg till vår villa. Stannade till en snabbis på jobbet för att rätta till skyltningen. Sedan åkte vi och uträttade lite ärenden. Köpte skoskavsplåster på Apoteket, handlade lite middagsmat och uträttade en sak på banken. Den lilla tjejen var tålmodig och duktig hela tiden. Kvällsmaten bestod av rårakor och fläsk som Nelly tyckte mycket om. Hon åt med god aptit. Annars är hon dålig på att äta och jag blir ofta orolig att hon får i sig för lite.

Vi har lekt en massa idag. Det är härligt att se hur Nelly utvecklas hela tiden. Idag ville hon leka kurragömma med mig. Det är spännande att se vad hon lär sig mycket. Hon räknade och sprang och gömde sig, och man kan inte riktigt förstå att hon kan lekar, sånger och ramsor nu.

Tog mig en stor kopp te ikväll. Köpte lösviktste på Ica, men blev lite besviken. Köpte Söderte som är en av mina favoritsmaker, men smaken var lite besk. Måste satsa på något gott te när jag är i Örebro nästa gång. Det finns inget mysigare än att krypa upp i soffan och dricka en god kopp te.

På önskelistan just nu står en ny tvättmaskin. Någon som har någon bra tvättmaskin att rekommendera. I dagens läge har vi en Milé som tyvärr gjort sitt. Jag är också oerhört sugen på en systemkamera. Men det gäller att hålla i pengarna inför semestern i Spanien.



En glad liten tjej på lådbilslandet på Öland i somras.



Två av mina favorittjejer min syster Sara och Nelly. Nelly blev dålig när vi var hos Sara för ett antal månader sedan. Febrig och snorig är hon insmörjd med Idominsalva. Myser med moster i nya gummistövlar från Polarn och pyret.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0