Hösten är här igen...

Har alltid haft en förkärlek för hösten. Det är något förväntansfullt och mysigt som vilar över årstiden. Man blir sugen att köpa nya kläder, fixa och inreda inomhus och mysa med tända ljus. Man får ett sug efter att ordna mysiga middagar och fester med nära och kära. Har redan shoppat loss på en massa nya höstkläder till både Nelly och mig. Handlat lite nya inredningsdetaljer i form av ett jättefint Mateusfat, några textilier från Bruka design och två fina stenhjärtan.

Igår kväll när jag kom hem trött och förkyld från jobbet så möttes jag av ett dukat matbord och tända ljus. Martin och Nelly hade även köpt mig tre fina röda rosor. Det värmde i mitt hjärta. Nelly hade sagt till tanten på blomsteraffären att blommorna var till mamma. Hon är gullig vår lilla dotter. Martin och jag hade en jättemysig kväll tillsammans med många skratt. Vi lyssnade på musik och pratade en massa. Energiuppladdning när man vart i från varandra mycket. Imorse flög Martin till London för att bygga en mässmonter på PLASA, någon stor ljud och ljud mässa.

Väntar med stor förväntning över om några jobberbjudanden ska dyka upp snart. Men den som väntar, kanske väntar på något gott. Skulle så gärna vilja starta något eget. En blandning mellan café och inredning är det som jag skulle vilja hålla på med. Men det tål att tänkas på.

Vi målar på huset för fullt här hemma. Det kommer bli så fint när det blir färdigt. Vi har haft mycket hjälp av våra kära föräldrar. Det är tur att vi har dem många gånger.

Ska försöka att uppdatera lite mer på bloggen framöver. Jag saknar faktiskt att skriva här, men tiden räcker inte till lika mycket som förr.

På återseende.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0