Har haft ett långt blogguppehåll...

men nu har jag energi att skriva några rader igen. Vår vardag här hemma har kantrats av jobb, jobb och dagis. Både Martin och jag har jobbat massor på sistone så det har inte funnits någon energi till att blogga. Har endast läst nära och käras bloggar. Vi håller på och rustar på jobbet så det har blivit en hel del extratimmar vilket är bra. Söker lite andra jobb men har inte hittat något som jag är riktigt intresserad av, så jag känner ingen panik för det. Det har varit så mycket sjukdom och annat elände de senaste åren att jag känner att jag tar en dag i tagen och inte stressar in i något nytt arbete innan jag känner mig redo.

Nelly stortrivs på dagis vilket jag är så lycklig för. Hon ropar av lycka varje dag vi svänger in på dagisgården. Vi var på kvartsamtal härom dagen och allt går bra. Vilken duktig tjej vi har.

Idag har jag varit ledig. Har kört järnet. Martin är i Norge så man hinner inte så mycket om dagarna när man är ensam med Nelly. Men idag har jag städat hela huset och gjort fint i trädgården. Rensat en massa ogräs och klippt gräset. Oljat in trallen och trästolarna.Ska packa in Nelly i bilen snart och åka till blomsterlandet. Ska köpa växter till mina stora utekrukor. Det blev inte bra med de blommar jag köpte sist så jag får lägga ut lite mer pengar. Men bara det blir fint så.

Ikväll ska jag be svärfar komma ner och sätta upp min nya ljuskrona i taket. Det är Ernst  som designat. Vet inte riktigt vart jag vill ha den men Sune är ett bra smakråd. Ska överraska Martin med att allt är tipptopp här hemma när han kommer hem.


Kommentarer
Postat av: Lisen

När jag ser att du är åter här på bloggen så gör jag som Nelly! Ljublar högt!

Fick ett stor leende på läpparna när jag läste om att hon ljublar över att få åka till dagis!

Kan du maila över Saras nummer igen. har fått det av becca, men i all renovering ha rlappen försvunnit.

Vill gärna ringa henne o ta en kaffa snart.



Kramar Lisen

2010-05-23 @ 12:12:55
URL: http://lisenlife.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0