Blandad kompott



Mina älsklingar på julafton. Finklädda och förväntansfulla, far och dotter.





En liten tomtenissa på julaftons morgon.




En riktig liten mysunge. Nelly och hennes pappa bygger kojor i våra soffor på nedervåningen. Alla kuddar staplas i en hög runt Nelly och sedan ska Barbapappafilten ligga överst. Inne i kojan ska det finnas nallar och böcker, sedan myser Nelly och fnissar där inne.



Kojbygge.



Mosters gamla sköldpadda har Nelly lånat.



Igår blev jag uppvacktad av mina underbara arbetskamrater Erica och Johanna med dessa fina presenter. En skuggljusstake designad av Ernst Kirsteiger. Vit och väldigt vacker, helt i min stil. Vilka vänner man har! Så glad och överraskad jag blev.



Ljusmanschetten ska göra vackra skuggor på bordet. Ska bli spännande att se, har inte eldat ljuset än. Tjejerna vet exakt vad jag tycker om.



Fick även en stor och fin pajform från Bruka design. I den ska jag göra Västerbottenpaj till vår tjejkväll på lördag. Till pajen blir det lite bubbel. En pik med en pajform bara för att de älskar min paj.

Annars har vi haft en underbart trevlig kväll med Rickard och Rebecka igår i Örebro. Middag på Stallyktan och bio. Härlgt med underbara vänner!


Kommentarer
Postat av: Sara

Kan ni inte komma upp till Moster någon dag? kramar

2010-01-10 @ 22:09:12
URL: http://saraalvarsson.blogg.se/
Postat av: Nadja

Jaaa, gardinen är hur underbar som helst! Synd bara att jag måta fel, ser helt galet ut just nu.. men det blir nog bättre när jag klippt av en halvmeter och sytt igen! :) Hehe.. jodå, vi trivs kanonbra! Dock är det väl inte riktigt i ordning ännu.. men man får ta saker pö om pö! :) Ne, det vit/svart/mörkblåa tyget i köket är från IKEA! Men visst är det galet likt Marimekko! :)

2010-01-13 @ 21:23:48
URL: http://nadjisen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0