Tur till vår kära huvudstad

Igår åkte jag, Nelly och mamma till sthlm för att hälsa på min älskade lillasyster. Det var länge sedan vi träffades nu så det var riktigt roligt att träffa Sara och hennes Staffan. Nelly åkte tåg för första gången i sitt liv och det gick jättebra. Det var en faschinerad liten tjej som tittade ut genom tågfönstret. Nelly somnade i vagnen sista biten upp till Sthlm och det var en lycklig liten unge som öppnade sina stora blåa ögon och möttes utav moster Sara. Nelly log så nästan käkarna gick ur led när hon fick se Sara. Sedan blev puss och kramkalas. Man ser riktigt att Nelly längtat efter henne. Vi med för den delen.

Vi åt en god lunch i gamla stan, fikade gott och shoppade. Nelly fick nya skor på mosters skoaffär och jag handlade lite smått och gott. Bland annat ett par byxor. Blen en sväng till Bruka designs affär också för shopping och inspiration.

 

Hämtade inspiration och shoppade på Bruka designs butik. Salt- och pepparskålarna följde med hem, liksom ett avlångt vitt fat och nya tygservetter.

 

Jag och Nelly på Nellys första tågtur.

 

 

Nelly tittar förväntansfullt ut genom fönstret.

 

 

 

Så här trött bli man efter en dag i Sthlm.


Kommentarer
Postat av: Sara

Nellan min lilla sockertopp=)

2009-09-25 @ 22:05:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0