Höstväder



Nyvaken Nelly


Idag är det en sådan där underbar höstdag ute. Solen skiner och det fläktar i träden. Jag älskar hösten. Man kan sitta inne och mysa med en god kopp te och tända några väldoftande ljus. Har inget som helst problem med att det blir lite mörkare framåt småtimmarna. Min sambo däremot behöver allt skolsken han bara kan få. Så llite olika är vi allt. Martin drömmer alltid om solskenssemestrar när det börjar bli mörkare. Nelly ligger ute i sin vagn och sover middag. Det är min bestämda åsikt att det är bra för barn att sova utomhus i friska luften. Så jag ställer vagnen på baksidan med balkongdörren öppen och sedan drar jag på myggnätet. Där sover hon så gott min lilla unge. Snart väntar vi besök av min arbetskamrat Gun som ska komma och fika med oss. Martin och jag tänkte öven hinna med en bio ikväll om vi kan ordna barnvakt. Det var så länge sedan vi gjorde något bara vi två.


Härom kvällen bjöd jag mamma och pappa på middag. En räkwok fick det bli. Wok är väldigt praktiskt för man kan göra som Kajsa Warg sa " Man tager vad man haver" och sedan wokar man.



Världens goaste lilla unge. Dock lite förkyld men håller humöret på topp ändå.


Sist men inte minst en stor kram till Sara min älskade lillasyster. Jag och Nelly blir så glada varje dag när du ringer på tunnelbanan. Vi saknar dig så och Nelly vill gärna prata en stund med dig.



Sara, Staffan och Nelly på Rhodos







Kommentarer
Postat av: Anne

Nelly är en sötnos i all sin glans

2009-09-01 @ 15:32:01
Postat av: Johannna

Åh vilket hår hon har fått gullungen!Kram

2009-09-01 @ 19:44:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0