Alla är förkylda här hemma...

Sitter här i höstmörkret och dricker en kopp te. Läser mina favoritbloggar och tar det lite lungt. Alla här hemma har gått på halvfart idag med feber och förkylningar. Martin har varit ledig i två dagar vilket har varit väldigt skönt. Igår var vi till Örebro och fixade lite ärenden. Vi tittade på nya möbler till sovrummet efter renoveringen. Vi har nog bestämt oss för en säng och nya sängbord. Nelly fick en liten miniatyr fotölj från Ikea och sedan köpte vi en grind som vi ska ha in till bastun och duschrummet på nedervåningen, så att man kan duscha ifred. Då kan hon pula runt utanför men man ser och hör henne.

Jag beställde även en åkpåse till vagnen från Emmaljunga. En riktig fin och varm och go i samma rutmönster som vår City cross brown check. Väntetiden var tyvärr fem veckor så snön hinner säkert komma innan dess. Den gamla åkpåsen får snällt duga några veckor i höst med. Nackdelen är att man inte kan trä igenom bältena igenom den.

Ska kika runt på nätet efter lite inspiration till tapeter till sovrummet. Vet inte riktigt vart jag ska börja. Vi har en högblank svart plasmatv som ska upp på väggen så något som  matchar den måste det bli.

Martin och jag har utfört diverse tråkigheter idag med så som att tömma centraldamsugaren och frostat av frysen.

Vi har även hunnit med en promenad längs sjön. Underbart att bo som vi gör!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0