Höstrusk ute...

Sitter som tur är inomhus medans rusket öser ner ute. Kommer mig inte för med något speciellt idag. Det är verkligen skönt att få en dag ledig då jag känt mig kraslig och haft feber i flera dagar. Trots det har jag jobbat, men det är ju så roligt på jobbet. Nelly ligger i sin vagn och sover. Skönt för henne med att ta det lite lungt. Hon har fått influensavaccinet och flera tänder den här veckan, så hon har haft sitt. Lilla gumman! Jag känner mig osäker för hur jag ska göra med influensasprutan för min egen del. Kanske inte är så bra att ta den om man inte är frisk.

Martin är i Florida med sina arbetskamrater och kommer inte hem förrens på onsdag. Jag längtar efter honom något så otroligt mycket. Han är min stora trygghet i vardagen. Alltid den som står vid min sida i ur och skur. Jag och Nelly hoppas på en massa presenter från en utvildad sambo och pappa när han kommer hem.

Första helgen i december bär det av för Martin och mig till Paris. Som jag längtar till våra weekend. Det ska bli så otroligt skönt att åka bort och bara vara några dagar. Ser fram emot allt som Paris har att erbjuda när det gäller sevärdigheter, shopping och mat. Är det någon som kan tipsa om någon bra restaurang i Paris? Hur länge i förväg behöver man boka för att få en chans att äta på något bra ställe? Jag hoppas verkligen att julsskyltning är i full gång när vi kommer dit.

Annars är jag väldigt sugen på att börja shoppa julklappar till alla nära och kära. Har massor av bra idéer på klappar. Några har jag redan börjat att ordna. Jag älskar allt vad julen har att erbjuda. Allt pyssel, matlagningen och att umgås med familjen. Den här julen kommer dock inte bli riktigt som de andra. Martins mamma ska donera en njure till Martins bror Jerker. På grund av detta kommer säkert inte alla kunna vara med och fira julen hemma, men vi får ta det som det kommer. Jag är så oerhört stolt över allt arbete som Martins mamma lagt ner för att kunna ge sin njure till sin son. Dessutom är jag stolt över Jerker som aldrig klagar trots att han många dagar mår väldigt dåligt. Nu när man är mamma själv så kan man förstå hur man vill att sitt barn ska må bra, trots att det innebär en stor uppoffring både mentalt och psykiskt.
När det händer sådan här saker i en familj gäller det att alla håller ihop.

Har lust att baka lite lussekatter, ska nog åka och handla lite ingredienser imorgon så att jag och Nelly kan baka.

 


Kommentarer
Postat av: mia

Vad mysigt med julbak :)

tänkte om vi skulle försöka träffas och julbaka lite som vi gjorde förra året? vore ju hur mysigt som hellst, om ni har tid och lust självfallet :) Kram Mia

2009-11-23 @ 20:39:28
URL: http://miapatricia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0