Helgen i repris

Helgen har bjudit på en mängd olika aktiviteter. I Lördags jobbade jag och det var helt klart fullt upp på jobbet. Jag kände att vi hade behövt varit ytterligare en person då vi inte hann att hjälpa alla kunder. Till luciahelgen behöver vi nog utöka med en person. Martin och Nelly var på kalas i Hovsta hos Amanda som fyllde 20 år. Tyvärr kunde jag inte vara med när jag jobbade. Efter jobbet svängde jag ner till Hemsjön. Där var det julmarknad. Vid Hemsjön ligger en helt otrolig gårdsbutik som säljer inredning. Tänk att ha ett sådant guldkorn så nära. Jag shoppade en ny tvålpump, en tvål, lite julprydnader, en handduk och två sorters te. Ett av teerna hette höstglöd och det andra äppelkaka. Jag provsmakade äppelkaketeet igår när jag kom hem och det smakade och doftade underbart.

På kvällen hade vi tacokväll med bästa Rebecka, Rickard och Rasmus. Det är så kul att se Nelly och Rasmus leka tillsammans. Tack Rebecka för en mysig kväll med gott vin. De är alltid lika trevligt att umgås med goda vänner.

Idag är det första advent. Startade morgonen med mysfrukost och så tände vi första ljuset i adventsljusstaken. Jag försökte förklara för Nelly att tomten kommer när ljus nummer fyra är tänt. Ler. Vi har gått en halv mil idag med, kanske inte det bästa för min förkylning men det var skönt. Ikväll har Nelly och jag gjort KGA:S julskyltning medans Martin och Lars rev scenvagnen som Martin Stenmark uppträdde på härom kvällen. Martin och Nelly var där och tittade på honom i fredags kväll. Nelly drog blickarna till sig när hon dansade. Den lilla ungen har musiken i blodet.


Kommentarer
Postat av: Rebecka

god dryck o god sång :-)

2009-11-30 @ 08:59:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0