Fredag 091113

Idag har det varit den omtalande fredagen den 13:e. Har klarat mig undan någon större otur, men har haft en stressig dag på jobbet. Martin jobbar ikväll och inatt så honom ser jag nog inte förrens framåt småtimmarna vid min sida. Känner mig helt slut. Har en förkylning i kroppen som inte ger sig. Har känt mig hängig i snart en månad, och igår kväll hade jag feber. Hoppas få ta sprutan på tisdag så man klarar sig från svininfluensan. Martin åker till Usa på söndag. Vet inte om jag är redo att vara själv i 11 dagar nu, men det får gå. Hatar som sagt att vara utan honom.

Nelly ville inte gå och lägga sig ikväll fastän hon var jättetrött. Till slut fick jag lägga in henne i hennes säng och låta henne gråta en stund tills hon somnade. Jag känner mig så grym som mamma då, men när hon blir så övertrött så finns det inget annat sätt som fungerar. Hon blir ju aldrig grining när hon är trött, utan kör bara järnet här hemma så att hon slår sig. Slutade kvällen med att trilla och slå huvudet i soffbordet. Då måste man dra en gräns. Är man en elak mamma då? Varför ska man alltid ha dåligt samvete som mamma?

Måste sova nu. Imorgon är det dags för jobbet igen. Alltid någon som måste hålla ställningarna för svenskarna även på helgerna. Imorgon får jag sällskap av mina kära arbetskamrater Johanna och Erica. Trevligt!




Kommentarer
Postat av: Nadja

Nej då vännen, du är ingen dålig mamma för det! Som du skriver, man måste dra en gräns! Vet inte hur många ggr jag "tvingat" Änglah att somna när hon varit övertrött, då har hon varit så arg, så arg, men sen när hon slappnat av så har hon somnat på 1 sek! Så, du är absolut ingen dålig mamma. Snarare en bra mamma som vet när det är dags att dra en gräns! Kram & puss!

2009-11-14 @ 07:31:28
URL: http://nadjisen.blogg.se/
Postat av: Emmelie

Allt du beskrev att Nelly är, Precis så är Ville och precis så du känner, känner jag med. Men jag tror att de är de bästa ändå! Och jag tror att vi mammor alltid kommer känna oss elaka och få dåligt samvete. Fast man älskar sitt barn såååå sjukt mkt så måste man få ett andrum innan läggdags för att ladda batterierna till morrondagen! Kram

2009-11-14 @ 09:53:17
URL: http://emmeliesdrommar.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0