Helgen i repris

Igår var det dags för Lars-Åke, Martins morbror att fira sin 50-års fest tillsammans med nära och kära. Festen hölls i Hovsta IF:s klubbstuga och blev en väldigt lyckad tillställning. Nelly fick snällt följa med då barnvakten (mormor och morfar) var sjuka. Nelly skötte sig utmärkt på kalaset och charmade de flesta. Hon är så duktig vår lilla älskling. Man behöver aldrig oroa sig för att det inte ska gå att ta med henne. Hon är så go och glad hela tiden fastän hon är så liten. Hon höll igång till klockan 22.30 sedan låg hon och sov i vagnen tills vi åkte hem framåt 02.00. Hon sov trots att hennes pappa spelade musik för alla på festen. Jag är så glad att vi lärt henne att anpassa sig efter olika läggtider och ljud.

Ikväll har vi grillat tillsammans med Rickard, Rebecka och deras Rasmus. Det är alltid lika kul att träffa dem. Gjorde en glaze till köttet som blev väldigt god. Blir nog sommarens favorit att marinera kött i. Tycker inte alls om smaken på dem man köper färdiga i affären. Gjorde en tårta (Pavlova) till efterrätt ifrån Leila Lindholms bakbok. Det är en sorts marängtårta med kakao i smeten som jag garnerade med grädde, hallon och riven mörk choklad. Det blev riktigt gott. Men gud vilken tid det tog att vispa smeten. Vilken tur att man har goda vänner att umgås med.


Kommentarer
Postat av: Emmelie

Hej! De e väll bra, förutom jag som har fått nått skit i örat, med de hoppas jag kommer bli bra, har gått med de i över 1 månad nu, så lite tröttsammt! Men ska följas upp varje vecka inne på usö.



Tiden går såå fort, fattar inte! Vilmer håller på att lära sig gå, ska ställa sig upp på allt och far ikring, ramlar och slår sig hela tiden...så nu är de fart här hemma....Japp, jag är mammaledig fortfarande, och ska vara de till nyår, om jag inte kommer in på en vux-utbildning i augusti till Tandsköterska på distans i Kungsbacka. Hoppas hoppas, då jag inte har nått fast jobb att komma tillbaka till. Vad är de för utbidningdu gått?? Jag vill gärna träffas, men tid kan jag inte ge en, pga örat. Måste bli bra känner ja. Men hör av mig så fort jag mår bättre igen...



kram Em

2009-06-03 @ 14:06:14
URL: http://emmeliesdrommar.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0