Ännu en trevlig pluggdag med Maria

Jag skriver ju som sagt C-uppsats med en gammal barndomsvän vid namn Maria. Jag är så glad att jag har henne. Vi tänker lika och har ett liknande språk vilket underlättar otroligt mycket. Idag var vi hemma hos Maria och filade på uppsatsen. Maria bjöd som vanligt på god mat och dryck. Idag blev det kycklingwok till lunch och morotskaka till fikat. Det är viktigt att ha roligt och umgås samtidigt som man skriver.

En familjemedlem sa till mig härom dagen att : -du är ju faktiskt tre personer i en Anna. Studerande Anna. Mamma Anna och jobbande Anna. Hur får man då ihop sin vardag som småbarnsmamma, studerande småbarnsmamma och jobbande småbarnsmamma? Ja för det första så måste man ha ett grundläggande måtto att allt är möjligt bara man vill och kämpar. Man kan inte sitta och tycka synd om sig, utan man måste kämpa på. Jag tänker varje dag vad lyckligt lottad jag är som har det som jag har det. En underbar dotter och sambo, massor av vänner och en underbar familj både på min och Martins sida, ett jobb, ett stort hus och fått chansen att skriva en uppsats. Inte alla förunnat att göra allt det som jag gör.

Det viktigaste är att ha delmål som Maria och jag säger. Att unna sig lite ibland. Att ta hand om sig själv. Att göra något kul eller bara ta lite egen tid. Annars kan även den bästa bli knäckt.

Just nu sitter jag och njuter av att ha lagt en liten tös i sängen. Hon sover gott där inne lilla tjejen. Mätt och belåten. Hoppas att hon får sova några timmar utan att behöva samla på sig allt för mycket slem i bröstet. Brevid mig sover min älskade sambo, mysigt att titta på honom när han sover.

Vill tillägna några ord till några personer idag: 

vill jag ge ett stort tack till martins och mina föräldrar som alltid ställer upp.


 vill jag ge en stor kram till min älskade syster Sara som jag längtar efter. Vi ska ju snart till London och sedan till Grekland.

Sedan vill jag ge en kram till Maria som är en fantastisk vän och bra studentkamrat.

En stor kram till Johanna.

En stor kram till Hanna Hallborg som jag beundrar så otroligt mycket. Du kämpar på och är snart mamma till tre barn. Du var ett stort stöd när jag väntade Nelly och det är dig jag frågor och får svar på frågor om barn.

En stor kram till Gun Filipsson en underbar arbetskamrat som betyder mycket för mig och Nelly.

En stor kram till min arbetskamrat Erica som jag tycker så mycket om. Du får vara rädd om min resväska nu,haha. Du är ett stor stöd på jobbet, och min vän.

En kram till Ingela som snart ska bli mamma. Tänker på dig och bebben varje dag.

En stor puss till min älskade sambo och dotter.

En stor kram till min vän Rebecka. Jag är så glad att vi har varandra. Du kommer bli en bra tandsköterska.

En stor kram till Liselotte Andersson. Du är en bra vän som bor alldeles för långt bort. Jag studerar med beundran dina foton på din blogg. Vill du komma ner hit någon dag och fota lite?

En stor kram till min vän Nadja. Jag är stolt över dig men även mig själv för att vi jobbar fastän vi är småbarnsmammor. Vi måste ses snart.

En stor kram till Karin min älskade vän. Du bor alldeles för långt bort. Jag saknar dig varje dag.

En stor kram till Victoria. Vi måste höras snart.

En stor kram till Erika Melander. Jag beundrar dig som är en sådan duktig mamma och samtidigt pluggar. Du har två fina små tjejer.

Listan kan göras lång över personer som jag beundrar, men här är några av dem.

Kram Anna



Kommentarer
Postat av: Nadja

Tack för kramen, det värmde! Så skickar dig en STOOR kram tillbaka! Och jaa, vi måste ses snart, kanske ska ta i början på maj? Då är jag ju ÄNTLIGEN mammaledig igen! =)

2009-03-11 @ 14:51:11
URL: http://nadjisen.blogg.se/
Postat av: Karin

Jag saknar dig också varje dag ska du veta! Jag hoppas att du kommer ner och hälsar på snart! Kramar

2009-03-11 @ 20:29:48
Postat av: Victoria

Och en stor kram till dig med vännen! Msn någon dag kanske?

2009-03-11 @ 23:42:40
Postat av: ingela

Tackar för kramen och ser fram emot när vi ses igen! KRAM

2009-03-13 @ 15:12:33
URL: http://sisterling.blogg.se/
Postat av: Emelie

Det är toppen med mig :) Bor i Örebro nu tillsammans med min pojkvän och trivs jättebra. Jobbar på Bik Bok här i stan också, men ska börja på ett till jobb på måndag som säljare, man får ta det man får i dessa tider. Vad gör du? Pluggar vad jag förstått i bloggen? Kul? Bor ni kvar i Degerfors? :) Trivs ni? Hälsa familjen! Många Kramar!

2009-03-13 @ 16:33:56
URL: http://empapuss.blogg.se/
Postat av: Rebecka

och jag är glad att jag har dig. hoppas vi ses snart!

2009-03-13 @ 16:35:04
Postat av: Hanna

Ååå TACK Anna! Vad gad jag blir! Du är underbar <3 Ska bli så kul att ses på måndag! Du får en stooooor kram tillbaka från mig =)

2009-03-13 @ 17:31:37
URL: http://www.metrobloggen.se/mammishannis

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0