Lyssnar på Coldplay

Coldplays musik är som en smekning för själen. Lyssnar på deras Greatest hits. Idag har Nelly inte riktigt varit i form, hon har varit lite ledsen stundtals och kinkig. Tror att det är tänderna som är på G. Hon blir lite ledsen när hon stoppar något i munnen och sedan är hon så förskräckligt snorig nu. Stackar liten. Inte lätt att tala om hur man mår. Älskar den lilla ungen något så fruktansvärt mycket.

Idag var jag till Laxå Vårdcentral med mitt öra. Har inte bloggat om det förut. Men i somras började jag höra ett tjutande sus i mitt vänstra öra. Först tror man att man blivit dum. Hur man än skakar på örat eller lägger örat mot kudden på kvällen så hör man detta oväsen. Det har stundtals varit olidligt att lyssna på detta ljud. Besökte vårdcentralen i höstas och de trodde antagligen att det var tinnitus. Fick ett återbesök idag. Träffade en sådan enormt trevlig ung AT-läkare. En kvinnlig läkare som läst på om mig och tog mig på allvar. Vi diskuterade vad som hänt runt omkring mig det senaste året. Knät som hoppade ur led. Jag kämpade med det för att klara graviditeten. Till slut ordnade det upp sig. Då blev det kejsarsnitt. En stor operation som man inte kan vila efter när man har en underbar dotter att ta hand om. Sedan har det varit mycket runt omkring mig i familjen bland annat. Sedan ska man vara en duktig mamma och samtidigt skriva uppsats. Sedan jobbar jag i stort sett varje helg.Vad håller du på med ibland Anna frågar jag mig själv?Ja jag kämpar på som vanligt. Allting ordnar sig är min filosofi.


Jag behövde inte tala om något för henne. Var som det stod skrivet i pannan på mig att jag är helt slut. Jag var inflammerad och spänd i ryggen, upp i nacken, i ansiktet, käken och tungan. Inte undra på att jag gnager tänder på nätterna. Blev ordninerad remiss till tandläkaren för hjälp med käken och sjukgymnastik för kroppen. Resten är mellan oss två...Känns underbart att ta itu med allt det här. Och det bästa av allt är att ljudet i örat kanske försvinner om jag har tur efter lite sjukgymnastik och hjälp av tandläkaren...

Idag fungerade i alla fall sjukvården.


Kommentarer
Postat av: Katarinaz

Det är inte lätt alltid men du är duktig som klarat av så mycket på kort tid. Du är bra Anna. Me like you and your sister :)

2009-02-13 @ 18:21:32
URL: http://katarinaz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0