Igår hände en sak som bara inte får hända...

Martin, jag och Nelly krockade med en älg påväg hem från våra vänner i Laxå igår kväll. Kan inte beskriva paniken som utbröt i bilen när Martin och jag upptäckte älgkon. Vi bara skrek. Jag hann i alla fall tänka att detta kommer inte att gå vägen. Det blev en fruktansvärd smäll, och efter det fick Martin styra ner bilen i diket. Som tur är fick vi inte in älgen i bilen. Vi hade änglavakt. Älgen klättrade på huven, fastnade med huvudet i ena vindrutetorkaren och klättrade sedan på taktet och rutorna på Nellys och min sida av bilen. Nelly har aldrig gråtit så hejdlöst förut. Vi blev så rädda alla tre. Först blev Martin och jag så rädda att Nelly gjort sig illa i nacken, men hon blev mest rädd av kalabaliken. Vi fick ringa runt till polis, jägare, mamma och pappa och Sune och Ing-Marie. Ing-marie och Sune kom och hjälpte oss att köra hem då vi var chokade. Bilen klarade sig hyfsat. Varken vi eller något innuti bilen blev skadat. Ska men varm hand lämna över bilbarnstolen till min vän Ingela. Det är värt varenda krona att barnen sitter säkert efter en sådan händelse. Det viktigaste är att vi klarade oss, det andra är bara plåt som pappa sa till Martin som var ledsen för att bilen blev skadad.

Idag har vi haft en trevlig dag jag, Martin och Nelly. Vi har varit inne i Örebro och gått i gamla Wadköping. Vi var även på Ikea och åt mat. Ikväll har vi varit nyttiga och cyklat varsin halvtimme på träningscykeln. Martin var även snäll och lagade mat till mig.


Kör försiktigt i trafiken. Jag är en av dem som inte brukar göra det. Men ha det i åtanke att vi krockade med älgen i 60-70 km/h och det blev sådan skada. Tänk då att krocka med en älg i högre hastighet.


Kommentarer
Postat av: Katarinaz

Fysjutton va illa det kunde ha gått. Tur att ni mår bra och att det gick så bra. För många år sen krockade min morbor med familj med en älg bilen mosades men som tur är överleve alla utan allvaliga skador förutom att deras bil fick skrotas.



2009-02-15 @ 23:26:12
URL: http://katarinaz.blogg.se/
Postat av: Hanna

OJJ!!! Stor kram till er! Vlken tur att det gick bra.. usch, vad hemskt! Kram igen!

2009-02-16 @ 10:37:56
URL: http://www.metrobloggen.se/mammishannis
Postat av: mia

vilken tur at ni klarade er utan skador alla tre! fick hjärtat i halsgropen när jag började läsa..!

hoppas ni har det bra! Puss & kram Mia

2009-02-16 @ 13:22:31
URL: http://miapatricia.blogg.se/
Postat av: Nadja

Usch dåå.. Tur att det gick bra ändå, som sagt, bilar är bara materiella saker, de kan man skaffa sig nya! Vi krockade ju med råddjur förra året, halvvägs in i graviditeten, så förstår din rädsla! Fast jag hade varit mer rädd med barnet i bilen. Som sagt, tur att det gick bra!! Kraaaaam till er!!

2009-02-16 @ 18:19:48
URL: http://nadjisen.blogg.se/
Postat av: Rebecka

Hej vännen! Skönt att allt gick bra ändå. Ha det bra med plugg o allt. Nu ska jag på lektion :-) Kraaam Rebecka

2009-02-17 @ 12:28:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0