Nelly längtar efter ARA (moster Sara)

Nelly går och säger ara. Det betyder moster Sara. Hon älskar att prata med sin moster i telefon. Skiner upp som en sol när hon hör Saras röst. Jag ringer alltid på mobilen till Sara så att Nelly kan prata med henne med högtalarfunktionen. Jag måste erkänna att jag längtar efter lillsyrran också. Önskar att det fanns tid för oss att hinna ses innan jul, men det blir nog svårt. Du vet väl att jag saknar dig, det är därför jag ringer och tjatar så.

Annars har Nelly och jag haft en bra dag. Vi har grejat lite med tvätten, lekt och bakat en kaka. Kan inte förstå att min mammaledighet snart är slut. Få förunnat att vara hemma så länge med sina barn. Men jag vet med mig att Nelly behöver den stimulans som ett barn kan få på förskolan nu. Men gud vad jag kommer sakna det här. Det är ju så mysigt att vara tillsammans. Nelly har börjat säga pappa igen idag. Det var det första ordet som hon sa men nu har hon bara sagt mamma ett tag. Det var en stolt pappa som svarade när nelly ropade pappa 1000 gånger ikväll. Men måste man öva så måste man.

Martin tittar på Da vinci koden på dvd. Han ville se om han kände igen sig från Louvren i Paris. Jag ska gå upp nu och bjuda på te och kakan vi bakade. Lite sent men det skiter jag i. Man får mysa ibland.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0