Mamma i alla väder

När man blir mamma så bildas en sådan obeskrivlig kärlek till sitt barn. I mitt fall till lilla Nelly. Den närhet och relation man har till varandra mamma och dotter kan ingen ta ifrån än som människa. Jag skulle kunna göra allt för Nelly det bara är så. Idag fick jag reda på att lilla Nelly fått Borelia. För två veckor sedan hittade jag en fästing sittandes i hennes lilla navel. Jag tog bort den och så var det inget mer med det. Så de senaste dagarna började det rodna kring hennes navel. Nu har hon en stor rund ring som visade sig vara Borelia. Så nu äter Nellan pennicilin, duktig som hon är. Det är vid sådana här tillfällen när ens barn blir sjuka som livet ställs på sin spets. Visserligen är detta inte så farligt när man fått det behandlat, men man blir rädd och orolig som mamma ändå. Det kan inte hjälpas. Så ikväll när Nelly somnade i min famn medans hon åt välling så fällde jag nästan en tår, för jag älskar verkligen den där lilla ungen av hela mitt hjärta och jag vill att hon ska få må bra och vara glad.

Kommentarer
Postat av: Nadja Näätänen

Usch då, stackars lilla Nelly! De är allt otäcka de där små äckliga fästingarna! ;( Ta hand om sötnöten! Kram från mig & Änglah

2009-08-19 @ 08:00:16
URL: http://nadjisen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0