Ibland ligger smultronställena nära...

Igår besökte mamma, jag och Nelly en gårdsbutik vid Hemsjön, inte alls långt från Hasselfors där vi bor. Jag har under hela sommaren spanat in den vackra skylten vid vägen, men inte kommit mig för att svänga dit. Sambons pappa var där tillsammans med en arbetskamrat härom dagen och han sa att det helt klart var värt ett besök då stället var väldigt mysigt. Vi packade in oss i bilen och svänge dit, helt utan förväntningar. Stället visade sig vara ett smultonställe utan dess like. Stället ägs av ett par som hemma vid sin villa driver café och två inredningsaffärer. Mannen tillverkar intredningsdetaljer i vitt, helt i min smak. Samtigit som de säljer allt från porslin, kuddar, möbler och krukor. Allt i min smak och till otroligt bra priser. Vi avnjöt varsin god räksmörgås som de svängde ihop sittandes precis vid sjön. Nog för att vi bor nära sjön, men dessa personer bor precis vid vattnet. Underbart. Jag handlade lite smågrejer, men måste verkligen åka tillbaka och shoppa loss någon annan dag i lugn och ro. Tänk vad mycket fina ställen man kan ha så nära in på knuten. Rekommenderar alla att åka dit som är galna i inredning. Besök gärna deras hemsida www.hemsjon.se















Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0