Ett mycket lyckat homeparty

I eftermiddag har jag haft ett mycket lyckat tupperwareparty för nära och kära. Jag fick ca 20 gäster hit, så det var fullt hus. Bjöd på ett fruktbröd med fikon, tillsammans med två stycken marmelader och en Kvibille prästost. Hade även hårt bröd som jag köpt i delikatessbutiken i Gränna. Jag hade även bakat en mjuk kaka med hallon och blåbär som jag bjöd på tillsammans med vaniljvisp. Världens enklaste kaka. Idag gjorde jag en ännu större sats än receptet nedan då vi var så många. Gjorde den i min stora Leila Lindholm form.

Snabb men god mjuk kaka.

(Du ökar eller minskar bara mängden ex. 2 dl av varje och två ägg osv.)

3 dl socker

3 ägg

3 dl mjöl

Valfria bär eller frukt

Smör

Pärlsocker

Vispa ihop socker och ägg med ballongvisp. Rör ner mjölet.
Häll smeten i en form. Häll på bär eller frukt.
Hyvla margarin med en osthyvel och lägg skivor så att det täcker kakan.
Strö över pärlsocker och grädda i ugnen på 200 grader tills kakan fått färg och stelnat.


Fick otroligt fina tackgåvor eftersom jag var värdinna idag. Det tackar man för då tupperwareprodukterna är användbara och hållbara.

Det var roligt att så många kunde komma. Alltid kul med en massa folk i huset att bjuda på fika. Låter alltid de jag bjuder ta med sig några andra personer så det var kul att lite folk som jag annars inte umgås med hittade hit och även lite grannar. Mycket trevlig eftermiddag.

Kommentarer
Postat av: Hemma hos Katta

Låter som en mysig kväll! Gott bröd med marmelad och ost som tillbehör funkar alltid =)



Du har så rätt så! Vi ska absolut inte snåla när det kommer till något så viktigt som vagnen. Vi förälskar oss ALLTID i det dyraste alternativen så just nu är det en Bugaboo eller Mountain Buggy som valet står mellan. Blev upplysta om att det tar ca 12 veckor (!) för att få hem vagnen så vi måste bestämma oss väldigt snart... Svårt att välja bara!



Ha en fortsatt mysig kväll med lilla tjejen! Kraam

2009-08-23 @ 20:18:52
URL: http://kattabloggen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0