Mitt nya liv har börjat

Det är inte vanligt att man ger några livsavgörande löften såhär strax efter sommaren. De viktigaste löftena brukar ges och även  brytas någon gång kring nyår och årskiften. Men jag har precis börjat jobba på ett löfte som jag inte får bryta. Löftet handlar om att dricka tre liter vatten om dagen och inta en stor tallrik gröt varje dag. Vad detta beror på handlar om att min mage inte läkt som den ska efter kejsarsnittet. Tarmen har tryckt på det som ska läka i magen på grund av att jag har lite trög mage och därför att jag druckit för lite vätska när jag ammat.

Så nu består mina frukostar av en tallrik fiberhavregrynsgröt, full med russin och osötat äppelmos. Till det tar jag lite ekologisk mjölk och en smörgås. Avslutar frukosten med ett glas juice. Tro mig men man vänjer sig och nu är det faktiskt ganska gott, jag som var väldigt tveksam innan.

Men jag har ingen annat val än att följa vad min läkare önskar, annars läker inte magen som den ska och jag kan få problem att vänta fler barn i framtiden.

Dessutom ska firas att mitt bäckenben inte var för trångt. Jag hade ett vältränat och starkt bäcken så jag hade lungt kunnat klämma ut lilla Nelly sa min läkare. Antingen låg hennes huvud lite på sne eller så fick jag inte igång de allra sista krystvärkarna. Så jag kan föda barn den naturliga vägen nästa gång, vilket känns härligt när jag klarade nästan hela förlossningen med Nelly utan NÅGON smärtlindring.




Så här ser det inget vidare ut med gröt...



Men med lite osötat äppelmos på gröten blir smaken bättre....



Och med russin i gröten blir det naturligt sött....


Och en skvätt ekologisk mjölk på toppen, både bra för en själv och naturen...




Kommentarer
Postat av: Johannah

Jag skulle behöva bli seriös med frukost jag med, men jag går alltid upp sent så hinner nästan aldrig äta, imorse blev det en mini yoggi bara, det är för dåligt!

2008-09-09 @ 15:48:07
URL: http://johannahandersson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0