Egen tid, shopping och drömmar om jul och hårda julklappar

Igår skickade mamma in mig till Askersund för lite egen tid. Gick runt och kollade i lite affärer. Bland annat Designrummet där jag shoppade loss. De har börjat att sälja det porslin som Lelia Lindholm använder i sina mat- och bakningsprogram på tv. Kunde inte motstå att köpa en röd pajform modell större. Kommer önska mig detta porslin i julklapp. Fanns fina sockerkaksformar, minipajformar och bakskålar. Vill ha! Inhandlade också lite dyra viner och glögg till mamma på systembolaget. De har ju inget vidare utbud i Askersund, men lyckades hitta ett bra rödvin över 100-lappen till mamma. Kan inte förstå de som dricker vin under 70 kronor. Man får vad man betalar för.

Åkte sedan ut till Stockshammar. Den nya och exklusiva inredningsbutiken utanför Askersund. Gud vilken härlig butik. Shoppade en jättefin krok till mitt dressingroom och ett kuddfodral som det stod god jul på.

Här kommer förövrigt min önskelista till jul

Mikrovågsugn, Kaffebryggare och Elvisp i OBH Nordicas design Piano Black

Mateus porslin

Presentkort på IKEA, HEMTEX och Designrummet

Kläder

Ittala ljuslyktor och skål "Marimekko"

Pepparkvarn modell större

Ny digitalkamera

med mera med mera....
Pajform Stor Röd

Den otroligt snygga pajformen jag köpte igår. Endast 239 kronor
Sockerkaksform, Rosa

Den här sockerkaksformen står på önskelistan


Degskål stor, Rosa

Den här degskålen också....


Gratängform med handtag, Hallon

Den här gratängformen med...

Listan kan göras lång över hårda klappar



Kommentarer
Postat av: JOhannah

Det var värst vad du shoppat! snygga formar! Känns lyxigt! Hoppas helgen har vart bra. Kram

2008-11-15 @ 19:45:31
URL: http://johannahandersson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0