Studiebesök på förlossningen

I dag har Martin och jag varit på studiebesök på förlossningen i KGA. Det var med spännande steg vi gick dit vid halv fem tiden. Kändes verkligen som om det börjar dra ihop sig. Både Martin och jag hade sett fram mycket emot studiebesöket på förlossningen och BB. Allt för att man ska känna sig hemma när man väl behöver åka dit. BB och Förlossningen i KGA har väldigt gott rykte, och det tyckte verkligen vi att de levde upp till. Vi blev guidade runt av en barnmorska som var väldigt trevlig. Vilka fina förlossningsrum det fanns. Inte alls så hemska som alla rum är på sjukhus annars. Här var det fina möbler som man har hemma. En stor skänk med stereo och lampor, fina gardiner, en stor fotölj som pappan kan sitta i med mera. Sedan fanns det ett rum med en säng och ett stort badkar och där inne var det levande ljus. Har ju inte känt mig ett dugg nervös inför förlossningen förut och nu blev det ännu mera bekvämt när det inte var en sådan hemsk sjukhusmiljö som vi hade trott.

På BB såg vi en alldeles färsk liten bebis som var så otroligt söt. Martin och jag vill självklart ha ett familjerum om det finns plats när det är dags för oss. Så att Martin kan få sova hos oss. Känns skönt att vi lagt upp en strategi nu och vet vad vi behöver när det blir dags. Vi är förväntansfulla.

Vi längtar efter vår bebbe.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0