Hemtentamen...

Har nu avklarat två av fyra frågor inför hemtentamen. Bara två stycken kvar nu. Konstigt att det alltid måste lägga tentor i samband med lov. Det är klart att man som studenten ska plugga dygnet runt och helst när alla andra människor är lediga. Jag är så trött på denna ständiga press som universitetet innebär ibland. Visst är det roligt att plugga, men det är så skönt att det snart är över. Snart 4,5 år gjorda på Örebro universitet. Vart tog de åren vägen i mitt liv egentligen. Visst har det gått fort men det har inte alltid varit en dans på rosor...

Imorse startade dagen med ett samtal till ortopeden i KGA. Måste förlänga min sjukskrivning ytterligare enligt min sjukgymnast. Den här gången var det dock inga problem utan en trevlig sjuksyster som lovade att en läkare skulle ringa upp inom kort.

Sedan fick jag ett samtal från min älskade lillasyster Sara. Hon är tillsammans med mamma och pappa på Gran Canaria. Det var 28 grader varmt så jag blev något avundsjuk när jag tittade ut genom fönstret här hemma och såg att det snöade. Det ska ju vara vår nu!

Efter det fick jag ännu ett oväntat telefonsamtal från en av mina bästa vänner Karin. Karin och jag lärde känna varandra på gymnasiet och har hållt ihop sedan dess. Hon bjöd ner mig till Malmö där hon bor nu. Det ska bli jätteroligt att åka ner och hälsa på henne någon gång under nästa månad. Det var så roligt att hon ringde.

Sedan fick jag ett samtal till från jobbet. Alla där saknar mig och det känns väldigt skönt att höra. Jag saknar alla dem med och längtar tills jag kan börja att jobba igen.

Nu ska jag försöka att göra något praktiskt. Jag blir tokig på att bara sitta still och plugga. Kanske städa lite och fixa middag till ikväll. Snart kommer världens bästa sambo hem igen.



Bli gäst hos Malou Foto: TV4

Efter tio är ett program som kan rädda många tråkiga förmiddagar när man inte jobbar eller har skola.

Kommentarer
Postat av: Katarina

Saknar sara :)
haft en bra dag annars?

2008-03-19 @ 17:27:15
URL: http://katarinaz.blogg.se
Postat av: Sofia

Ja vist är det konstigt att de inte ser att vi också är människor och behöver koppla av i bland, med lite lov. Kram sofia

2008-03-20 @ 10:40:55
URL: http://fiddelifia.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0