Glad Påsk

Då var det Långfredagen minsann. Är det verkligen så lång som namnet beskriver. Martin åkte iväg på kryssning med killkompisarna till Åland. Jag skulle egentligen följt med men kände att jag inte hade någon vidare lust att vara den enda nyktra tjejen på hela båten. Ska man på kryssning så ska det vara fest. Inget för en gravid tjej i femte månaden. Försökte lura på Martin att köpa massor av presenter till mig i alla fall.

Ikväll blev jag bjuden på lite fredagsmys till familjen Lövback.

Imorgon blir det fullt upp att förbereda inför söndagens påskbuffé med så mycket som åtta-nio gäster här hemma. Älskar bjudningar. Jag ska förbereda lite sillinläggningar, göra en matjesill tårta och lägga in gurka imorgon tänkte jag. Resten gör jag på söndagmorgon innan lunch. Ska göra lite pajer och en potatisgratäng med mera. Det är så roligt att laga mat till så många personer ibland. Jag riktigt längtar tills jag får duka och piffa här hemma.

Påskpussar på er alla.

Kommentarer
Postat av: Hanna

Hej gumman! Det låter jättemysigt med påskbuffé!! =) Jag har inte hunnit ringa dig, har haft fullt upp... men jag lovar att höra av mig så fort jag får tid =) Kraaam och GLAD PÅSK!

2008-03-21 @ 21:54:33
URL: http://metrobloggen.se/mammishannis

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0