Ännu en helg är över...

Helgen som gått har varit bra. I fredags var jag hemma hos mamma och pappa och lagade mysmiddag till mig, mamma, Sara och Nina. Menyn bestod av skagentoast till förrätt, potatisgratäng och smördegsinbakad fläskfilé till varmrätt och glass till dessert. Vad roligt det är att laga trerätters middag. Det var bara ett gott glas vin till varmrätten som fattades. Men som blivande mamma är det inte att tänka på. Det var trevligt att få träffa Saras kompis Nina från Skövde som var med till Askersund. Mycket trevlig tjej. Sedan åkte jag och hämtade Martin i Karlskoga framåt småtimmarna, han kom hem från Norge. Det var mycket skönt att han kom hem redan i fredags.

Igår gick hela dagen åt till att vara hos Rickard, Rebecka och Rasmus. Rebecka och jag umgicks medans Martin och Rickard hjälptes åt att gräva för jordvärme i deras trädgård. Vi hade jättemysigt inne, medan grabbarna höll på ute. Gosade med Rasmus som är världens sötaste lille kille och förståss Irox världens snällaste Rottis. Till kvällen blev det tacos. Martin och jag åkte hem tidigt och tittade på Andra chansen. Det sög utan Björn Gustafsson på plats.
Idag har jag verkligen storstädat här hemma. Gjorde till och med rent i kylen. Har fått städdille sedan jag tittade på Rent hus på fyran. Trots att man har det snyggt och städat för det mesta här hemma får jag panik när man tittat på programmet. Känner att jag måste grovstäda i varendra vrå. Fast det tar en stund att städa av vårt hus på 200 kvadrat. Inte gjort i en handvändning. Nu äntligen ska jag ta itu med övervåningen. Det är ju trots allt "bara" sju rum att städa....hihi. Men fint blir det.


Kommentarer
Postat av: Katarina

Åh vilken mys helg med andra ord. Ha en fin dag/kväll:)

2008-03-09 @ 17:17:14
URL: http://katarinaz.blogg.se
Postat av: Hanna

Hihi, nu har jag hittat din blogg =)
Den hamnar bland mina favoriter... ska läsa verje dag!!!
Stor kram till dig!
Hoppas vi kan ses snart!!!

2008-03-09 @ 17:30:49
URL: http://metrobloggen.se/mammishannis
Postat av: Sara

Saknar dig redan!

2008-03-09 @ 20:58:48
URL: http://SaraJohannaAlice.blogg.se
Postat av: Nina

Jag hade jätte mysigt hos er och ser fram emot att ses igen=)

2008-03-11 @ 15:40:25
URL: http://ninadiggardig.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0