Kontroll på morgonkvisten....

Idag var det åter igen dags för en kontroll av bebisen och mig. Allt visade sig vara bra både med mig och barnet som vanligt. Bebisen har lagt sig med huvudet neråt men det är inte fixerat ännu. Tur är väl det för jag är ju bara i vecka 33 ännu. Sju långa veckor kvar till BF. Martin och jag börjar bli otåliga på vad det är för en liten varelse som tänker komma fram. Hjärtljudet idag låg på 136 slag. Sedan slog min barnmorska hål på myten om att förstföderskor ofta går över tiden, så är det inte. Badning är också helt ok nu när det är varmt, men man ska akta sig ifrån solen då man kan få pigmentförändringar pga. alla hormoner i kroppen.

Martin är ute en sväng med motorcykeln, ska laga mat tills han kommer hem. Det är så skönt att ha honom hemma.

Jag är ledig hela veckan och det är helt underbart. Har aldrig haft så mycket ledigt som jag kommer att ha den här sommaren. Jag ska riktigt njuta av dessa dagar och tiden som mammaledig sen. Tycker att jag är värd det efter fyra års konstanta högskolestudier och extrajobbande.


Kommentarer
Postat av: Hanna

Det är du absolut värd gmman!!! :-D Njut av sommaren nu! Så måste vi ses nån dag också...! STor kram o klappa magen!

2008-06-09 @ 23:38:48
URL: http://www.metrobloggen.se/mammishannis

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0