Tjejdag

Idag är Nelly och jag ensamma hemma när Martin jobbar. Trodde jag skulle känna mig mer ensam än vad jag gjorde. Det är ju så skönt och tryggt att ha Martin hemma om dagarna nu. Men Nelly och jag har haft det trevligt vi två. Som tur var sov den lilla tjejen hela natten då Martin skulle upp tidigt och jobba, så han fick sova tills han skulle gå upp. Nelly hade lite ont i magen på förmiddagen, men det gick över efter ett tag. Nu ligger hon i sin lilla säng och sover så lungt och skönt. Martin köpte mig en babysitter, en vakt som övervakar Nelly när hon sover. Det är så skönt att veta att jag hör hennes skrik och gråt om jag inte är i närheten. Jag känner att jag vill titta till henne var och varannan minut om jag inte hör henne annars. Nu kan man koppla av lite istället och göra annat. Jag satt ute och åt mat i trädgården och läste en tidning föriut, skönt. Känner mig som en hönsmamma, men man är ju så rädd om henne.

Ringde till BB och hörde om man blir sjukskriven i samband med kejsarsnittet men det blir man inte. Tycker det är lite konstigt då det inte är allt för lätt att sköta om en bebis på egen hand nyopererad. Som tur är mår jag hyggligt bra så jag känner mig inte allt för ledsen att få plocka på mina föräldradagar trots snittet.

Nu längtar jag faktiskt efter Martin. Hoppas att han dyker upp framåt kvällen.

Alla säger att Nelly är en ovanligt snäll liten bebis. Vilken tur vi har haft som fått en sådan snäll liten tös.


Kommentarer
Postat av: mia

vad skönt att höra att allt går bra! =)

och du vet vad man säger,

man får det man förtjänar! och ni förtjänar bara det bästa! =)

massa kramar! :D

2008-08-01 @ 20:51:07
URL: http://miapatricia.blogg.se/
Postat av: ingela

Hej Anna! Vad roligt att höra att allt går bra för er, Jag är en trogen läsare av dina nya inlägg. Hon är ju alldeles underbart söt, kan ana ett ansiktsdrag från mamma på vissa bilder =)Hoppas allt fortsätter lika bra! Och jag väntar förbrilt på nästa inlägg. kram ingela

2008-08-05 @ 12:15:37
URL: http://sisterling.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0