Arg och besviken....

Var i kontakt med en av Sveriges största myndigheter idag. Skulle ringa och rådfråga i ett ärende som berör mig framöver. Det började med att jag stod som 53:e person i kön. Ingen bra start på ett sådant samtal, men jag kom peppar peppar snabbt fram i telefonkön (det tog "bara" nio minuter). En kvinnlig handläggare svarade och då tänkte jag att nu kommer detta samtal att gå smidigt och till min fördel. Men ack så fel jag hade. Jag är så jävla förbannad efter samtalet att jag varken vet ut eller in. Jag vart så förbannad att jag till slut bara sa hej då och la på. 4,5 år slit på universitetet plus 2,5 års deltidsjobb gav inte utdelning den här gången. Och så finns det människor som skor sig på bidrag, fy faan. När en annan kämpar som ett djur stundtals och för första gången i mitt liv kommer få pengar, grundade på vad jag arbetet till mig genom arbetskraft. 
Jag säger som farbror stadsminister Reinfeldt- Det ska löna sig att arbeta!!!!! 
Det märktes inte i det här fallet dock.

Ska städa vidare här hemma och baka en äppelkaka som vi ska bjuda på ikväll när Rickard, Rebecka och Rasmus kommer hit. Ska bli mysigt. De ska titta på vår fina hall. 

Till alla er runt om i Sverige som skor er på bidrag i någon form utan anledning. Skärp er! 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hm.. hur ofta får man bidrag utan anledning?

2008-01-31 @ 20:43:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0