Ultraljud

Idag var jag och Martin på Ultraljud på speciallistmödravården på USÖ. Vi skulle vara där till klockan 08.00 och stackars Martin fick bara sova några enstaka timmar då han jobbat natt. Vi åkte hemifrån vi kvart i sju men var där redan till 07.30 så vi fick vänta en bra stund innan det blev våran tur. Jag var både nervös och enormt kissenödig under ultraljudet eftersom det är lättare att se fostret om man har lite urin i blåsan.

Allt visade sig vara bra med det lilla livet. Helt otroligt att se en liten minimänniska ligga där inne och sprattla och suga på sin lilla lilla tumme. "Den vinkade åt oss" sa Martin. Det såg faktiskt ut som de små fingrarna ville vinka till oss och säga hej. Det är skönt att veta att barnet har alla organ och kroppsdelar som den bör ha. Vi fick två stycken bilder med oss hem att visa för nära och kära.

Efter besöket på USÖ åkte Martin och jag till konditori Wasa och käkade frukost och tog en fika. Det var en mysig avslutning på en spännande förmiddag.

Annars har jag grymt ont i mitt knä och ben idag. Ska bli skönt att få komma till ortopeden på torsdag för att se vad de kan göra åt det här...för det är olidligt just nu. 
 

Kommentarer
Postat av: Mia

vad kul för er att allt är bra med bebis! :D mysigt!
sara har berättat om ditt knä =( usch vilken otur, men det är bara att hoppas på det bästa med det nu =) Kram Mia

2008-02-20 @ 09:04:39
URL: http://miapatricia.blogg.se
Postat av: Katarina

KUl att det är fint med bebisen, tråkigt med knät men bara du mår bra så blir det bättre. Får ta och hälsa på dig nångång med sara:) tack för den urgulliga kommetaren hihi
Ha det fint nu=)
Kram Katta

2008-02-21 @ 12:16:16
URL: http://katarinaz.blogg.se
Postat av: Lisen

Hej!
Skönt att allt var bra med lillen!
Jag blev helt till mig när jag hörde nyheten!
Mamma och pappa och Becca hälsar och gratulerar!
Du får ju lägga ut ULT-bilderna så vi får se :o)
Sååå skojjigt!
Kramar från Lisen!

Saknar att ha kontakt med dig vännen!

2008-02-25 @ 10:18:24
URL: http://ettolesil.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0