Sälen....dock med knät ur led

Här sitter vi nu i ett underbart Sälen med 1,5 meters snö. Jag lyckades under mitt första skidåk köra ur vänster knäskål ur led. Hade precis startat i backen när det knäppte till i vänstra benet och en oerhörd smärta kom. Hela mitt vänstra ben domnade bort och även foten. Envis som jag är stallde jag mig upp och skulle åka ner för backen för jag skulle minsan åka skidor. Martin och Sune försökte resa mig upp och få i benet och foten i skidan, men benet stod åt ett helt annat håll. Jag grät och försökte pressa fast foten i skidan. Då small det till och knät hoppade lite till rätta igen. Sedan åkte jag en liten bit med en otrolig smärta och sedan trillade jag ihop. Vi hade ingen aning om att knät var ur led. Men Sara skrek att vi måste hämta någon som kan köra ner Anna. Så jag blev stående i backen med mamma och grät. Inte för att det gjorde så jävla ont som det gjorde utan för att jag ville åka skidor. En skoter med en underbart snäll kille kom och hämtade mig. När Martin och han skulle få på mig på skotern gick det inte att få över mitt onda ben. Det stod som ett v. När de av mistag böjde benet fel så gjorde det så ont att jag bara skrek....rör mig inte för jag svimmar. Då hoppade mitt knä tillbaka till ursprungsläget. Blev nerkörd till akuten med pappa, svenne och I-M. Där tog en snäll läkare hand om mig och gav mig värktabletter, salva och ett par kryckor. Så det blev inget mer skidåkande för mig. Är både ledsen och besviken. I natt har jag haft en sådan otrolig smärta att jag inte sovit något alls. Men ikväll kan jag stödja på benet. Nu är pappa och svenne och hämtar mamma,sune, martin och sara efter kvällsåket i högfjället. Själv har man hoppat på kryckor på afterskin......

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0