Julefrid...

För mig och mina nära och kära är julen något speciellt. En högtid att njuta av tillsammans med familjen, med god mat, julmusik, värme och kärlek. Älskar allt som har med julen att göra. Pysslet, de goda dofterna, handla julklappar att skämma bort andra med, baka och laga mat. 

Kan inte förstå de som ratar julen. Det måste ligga något ytan på de tråkiga människor som ska förpesta julen för andra. Men vad döljer sig under ytan på dem? Varför inte bara stanna upp och ta hand om varandra och ha lite julefrid tillsammans. Julen handlar inte om dyra julklappar utan att ha mysigt tillsammans. Jag skulle däremot inte vilja sluta byta julklappar, för mig är det en viss känsla att få lägga ner energi på att köpa en passande julklapp och ge bort den.

I år hoppas jag få en lugn jul. Dock är den inte riktigt som vanligt. Vi har ju vår prinsessa Nelly i år. Gud vad underbart att få skämma bort vårt lilla charmtroll med presenter. Dock förstår hon nog inte innebörden av julen, men hon älskar att prassla med presentpapper och snören, så det ska hon få göra.

Jag hoppas att min älskade sambo kan få må bra också. Martin är helt utarbetad. Säger inget mer om det. Är trött på att han alltid måste jobba och slita dygnet runt. Inte lätt för någon just nu. Tur att vi har Nelly som piggar upp.

Jag har verkligen hunnit njuta av julen i år. Hunnit pyssla hemma och gjort fint. Brukar alltid vara tentaperioder runt jul, men i år har det varit lyx att få njuta av alla förberedelser tillsammans med familjen. Sara och hennes kompis Mia var hemma hos oss i måndags och bakade en massa julgodis. Vet inte hur många sorter vi hann med, men det blev i alla fall tre sorters tryffel bland annat.

Igår var jag med min älskade vän Johanna, om mitt charmtroll till dotter på Ikea och Marieberg. Tack Johanna för att du är en viktigt del i Nellys och mitt liv. En person som vi tycker om!

Kommentarer
Postat av: Johanna

Det var en mycket mysig dag. Hoppas vi kan ses snart igen! Kramar!

2008-12-12 @ 18:07:27
URL: http://johannahandersson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0