En underbar jul...

har jag firat tillsammans med nära och kära. Och i år även med vår lilla Nelly, som för övrigt "bara" fick 40 paket av familjen och vänner. Nelly var ett riktigt charmtroll hela dagen. Hon startade julaftonsmorgonen med att undra över varför pappa Martin kom in till hennes säng och tände ett ljus på nattduksbordet. Martins pappa har alltid haft det som tradition för Martin att tända levande ljus för honom på julaftonsmorgonen. Så Martin ville föra vidare den fina traditonen till Nelly. Nelly blev också väldigt snopen när hon fick en stor strumpa med julklappar på julaftonsmorgonen.

Sedan åkte Martin tillsammans med Nelly runt i Hasselfors och tomtade. Nelly iklädd tomtemorsdräkt delade ut chokladaskar till Martins släktingar. Under tiden kunde jag i lugn och ro göra mig i ordning innan vi åkte till Martins morbror med familj i Örebro.

I år var första året som Martin och jag firade julafton tillsammans hela dagen. Nellys förtjänst. Det värmde i själen när martin kramade om mig i Örebro och sa hur mysigt det var att umgås hela julafton. Vad jag älskar honom!

Efter Kalle Anka bar det iväg hem till oss där mamma, pappa, Sara, Staffan och morbror mötte upp. Martins mamma, pappa, bror och mormor firade hemma hos oss. En ny och bra traditon som vi skapat andra året i rad. Älskar att ha vårt hus fullt av folk och nattgäster. Julklappsutdelning, paketspel och nattmacka var lite av innehållet under kvällen.

Bortskämd som man är fick jag 5000 kr, en ny torktumlare, en helårsprenum. på NA, kläder, Leilia Lindholms keramik, stegmätare, Guitar Hero ( som förövrigt min kära sambo spelar dygnet runt) med mera med mera.

Nelly fick också enormt mycket julklappar: Hoppgunga, pulka, två badrockar, kläder, kappa, leksaker, gåskor, nallar, sängkläder och pengar.

Återkommer med bilder från julafton. Nelly såg så rolig ut när hon badade i paket och tuggade på snören.

Gud vad jag älskar jul. Det är så mysigt att få bjuda på julkalas här hemma...

Kommentarer
Postat av: Anonym

Lyxiga julklappar du har håvat in! =)

Kram

2008-12-28 @ 11:50:50
URL: http://johannahandersson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0