En underbar helg

Fredagskvällen inleddes med en underbar middag med min älskade sambo på Ågatan 3. Det är så lyxigt att bli utbjuden en fredagskväll när man är som mest trött efter en arbetsvecka. Att slippa handla och laga mat ibland är skönt, trots att våra hemmamiddagar också är mysiga. Det här är vad vi avnjöt för god mat under kvällen:


Martin: Varmrätt: Ågatan 3:s grillade oxfilé med ugnsbakad schalottenlök och vitlökscréme.
             Dessert: Gräddvaniljglass med varma rårörda hjortron

Anna: Varmrätt: Halstrad Hälleflundra med sockerärtspuré, ostron- och pepparotscheviche samt tryffeldoftande musselskum
            Dessert: Friterad äppeldumpling med kanelglass och chokladmoccasky


Vi var mer än nöjda när vi gick därifrån. En sådan totalupplevelse när det gäller mat får man sällan. Nästa besök där är det jag som bjuder. Det är bara att öppna stora plånboken.


Lördagen startades med jobb. Det var en helt underbar lördag i butiken. Vår nya arbetskamrat roade mig och Erica så vi låg dubbelvikta i skratt nästan hela dagen. Vad roligt det är att jobba tillsammans med underbara arbetskamrater. Det behövs i vår annars så ansträngda arbetsmiljö....


På kvällen avtackade vi Birgitta som har gåt i pension hemma hos Pernilla. Det blev en trevlig kväll med god mat och dryck. De äldre åkte hem vid elva och vi yngre stannade kvar och hade trevligt ihop. Vi gick ner till Puben ( en upplevelse....) och avslutade vår roliga kväll där in på småtimmarna. Med tanke på alla sms jag fick inatt var nog alla mer än nöjda med gårdagen. Sov för övrigt i Degerfors inatt...som annars är ett minne blott i mitt liv.


Idag åkte min älskling till USA på en välförtjänt semestertrip. Kommer att sakna honom!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0