Krävande jobb

Ibland tar mitt arbete mig väldigt mycket på krafterna, det är inte alltid lätt att hålla orken eller det positiva uppe. Men idag var det helt annat och då är det ett roligt och givande jobb. Ingen som inte möter dessa människor varje dag kan någonsin förstå hur det är. Man kan inte förstå hur mycket olycka och tagiska saker som kretsar omkring vissa männsikor. Det är sorgligt men man måste peppa dem att orkar vidare.

Ikväll har jag lagat Pasta Carbonara. Det var Martin som önskade sig den maten för att den påminner om våra utlandsresor som vi gjort. När man ligger och har en lat dag i solen på stranden är det alltid gott med lite pasta. Konstigt att en maträtt kan väcka så många härliga minnen. Tänk vad Martin och jag har hunnit resa mycket på de här sex åren som vi varit tillsammans. Få som är så lyckligt lottade. Förra året blev det tre utlandsresor. Spanien, Egypten och England. Inget går upp emot att ha gemensamma minnen från resor att tänka tillbaka till. Den mest minnesvärda resan för mig var turen till Teneriffa i år när vi förlovade oss på stranden....Kommer aldrig att glömma den kvällen.


Kommentarer
Postat av: Moa

Vad vackert!

2007-07-25 @ 16:26:53
URL: http://moaliten.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0