Städning....

Både Martin och jag håller på och städar och pysslar idag. Inte ofta vi är lediga båda två på helgen. Jag hade nästan glömt bort hur skönt det är att vara ledig på lördagar. Vi ska kämpa på några timmar till med städningen så får vi se om vi ska hitta på något roligt ikväll. Jag städar ett antal gånger i veckan nu när jag är mammaledig, men idag behövdes det torkas golv och tvättas fönster och då är det inte lätt att ha en liten gullunge kring benen.

Annars har vi bokat en weekend i Paris i början av december. Vad underbart skönt det ska bli att åka bort bara vi två. Jag har aldrig varit i Frankrike fast jag har läst franska, men nu bär det av äntligen. Har massor med förväntningar på resan. Vi ska försöka att hinna med att se så mycket som möjligt under helgen och jag hoppas även kunna julshoppa lite. Vi har ingen aning om hur vädret är i Frankrike i början av december. Någon som vet? Som svensk höst eller vinter?

Nelly sover middag och har det skönt,men jag tror minsan hon har vaknat nu.


Kommentarer
Postat av: Kattis (från media)

Hej,



En väninna till mig var utbytesstudent i Frankrike, i december brukar temperaturen ligga någonstans mellan 2 och 8 plusgrader, och inte särskilt mycket regn. Fast det kan ju variera från år till år förstås. Men räkna med ungefär svensk höst.



Jag tänkte fråga dig som är så duktig på matlagning, om du har något bra recepttips med kyckling? Något som är lite ”helgmat” men inte alltför komplicerat/tar för lång tid; ska man ha gäster vill man ju gärna hinna umgås med dem också.



Ha det gott!



Hälsningar Kattis (från media).

2009-10-18 @ 13:38:18
Postat av: Anna Alvarsson

Jag har ett bra recepttips på kycklingfilé.



Stek kycklingfilé färdiga och salta och peppra med svartpeppar.



Blanda ca 1 dl vatten, 1 hönsbuljongtärning, 1-2 msk soja, 1-2 msk flytande honung, 1 pressad lime och 2,5 dl cremé fraiche. Låt dessa ingredienser koka ihop ca 5 minuter och lägg över kycklingfiléerna och sjud ca 5 minuter till. Du kan behöva salta och peppra lite till efter smak och tycke. Ev går lite mer honung och lime också åt.



Servera med ris och en god sallad. Ett tips är att servera lite svartvinbärsgelé till.



Lycka till Katarina!



2009-10-18 @ 21:27:55
Postat av: Maria

Hej tjejen! Kom hem från Paris idag och det är en fantastisk stad! Där kommer ni trivas! Nu när vi var där så var det jättebra väder! Skulle kunna tänka mig att det är mer höst väder då i december. Hur som helst så vet jag att ni kommer få det fantastiskt där! Som sagt, Paris är en fantastisk stad med mycket att se:) Kramar Maria Bichis

2009-10-19 @ 23:53:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0